דרמה בבית המשפט • אולמרט ירצה שנה וחצי, לופוליאנסקי לא יכנס לכלא

    דוד לזר 2 Comment on דרמה בבית המשפט • אולמרט ירצה שנה וחצי, לופוליאנסקי לא יכנס לכלא
    14:58
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן מציגה: המתנה של ספירת העומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים לשעבר ומייסד 'יד שרה' אורי לופוליאנסקי לא יכנס לכלא ולמרות שערעורו לא נדחה – עונשו יקוצר באופן דרמטי מ6 שנות מאסר בכלא ל6 חודשי עבודות שירות, כך הכריעו היום (שלישי) חמשת שופטי בית המשפט העליון שדנו בערעורם של שמונת הנאשמים בפרשת הולילנד.

    בנוסף הכריעו השופטים לקצר את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מ5 שנות מאסר לשנה וחצי, זאת לאחר שקיבלו חלקית את ערעורו וזיכו אותו מעבירה של שוחד ב-500 אלף שקל, אך הרשיעו אותו פה אחד בעבירה של לקיחת שוחד בגין קבלת 60 אלף שקל מעד המדינה שמואל דכנר.

    לופוליאמסקי אמר בתגובה לפסק הדין כי "אני מודה לה' יתברך על כל הטוב שגמלנו, מודה לעורכי הדין, ולכל עם ישראל שנתן לי אהבה גדולה, אני גם מודה למשפחתי, אמשיך לעשות שירות למען העם, אני מתפלא על דברים מסויימים, אני מצר על חברים שצריכים ללכת למאסר, ומקוה להמשיך את השירות של העם כפי שעשיתי 40 שנה לעזור ולסייע לכל מי שנזקק".

    נאשמים נוספים בפרשה: חבר המועצה לשעבר אליעזר שמחיוף, יו"ר בנק פועלים לשעבר דני דנקנר, אביגדור קלנר, הלל צ'רני, אורי שטרית ומאיר רבין.

    ההכרעה פורסמה על ידי חמשת שופטי בית המשפט העליון – סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל – שדן בערעור שהוגש על פסק דינו של השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בת"א.

    לופוליאנסקי הורשע על יד רוזן בעבירות שוחד, בגין תרומות שהועברו על ידי עד המדינה לארגון 'יד שרה', חרף מצבו הרפואי, גם על לופוליאנסקי נגזר עונש כבד של שש שנות מאסר, אך כאמור על פי הכרעת העליון – הוא לא יכנס לכלא.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ואוו לא יאומן בודאי העבודות שירות תהיו ב'יד שרה'

    2. 1

      "הרב אלישיב" אמר בשעתו לאורי שילך עם האמת שלו עד הסוף ולא ילך על שום פשרה . כל השנים האלו חיכיתי לראות איך יפול דבר עם דבריו של הרב . תודה לקל שהתקדש שם שמים על ידי אורי הצדיק